Párhuzamos történetek

Bán András – Szegő György

Párhuzamos történetek – adalék
Szépművészeti Múzeum, Rombolás-létesülés

A Szépművészeti Múzeum aktuális történetéhez kívánkozik az a 2004-ben született kiállítási koncepció is, amely az – egyelőre fel nem újított – Román Csarnok „beépített történelmét” emelte ki. A tervezett, de végül meg nem valósult tárlat olyan pusztulás-képre koncentrált, melyben a tudatosságnak, az emberi szándéknak döntő szerepe van. Ugyanakkor „a műbe épített idő” szempontja szerint bizonyos pontokon kiszélesítette ezt a pusztulásértelmezést a létrejövés – lét – pusztulás folyamatának képévé. Ezért a terv értelmében az alkalmi kiállítótér a maga építészeti keretével, gipszeivel és állványával az eltérő tartalmú és vektorú korszakok expresszív megjelenítője.

A Román Csarnok 1906-ban (archív fotó)