Visszatérés-kÃsérlet: a digitálisból az analógba
Alaprajz nélküli épÃtészet
Szöveg: Botzheim Bálint
Modell: Kapitány András
Növényként növekvő megastruktúra? Low-Tech felhőkarcoló, vagy high-tech wetware1 élőlény?
A léptékét nehéz követni, nem tudjuk hol van a fent és a lent. A kristályos-organikus képzÅ‘dménnyel Kapitány András tudatosan visszatér a számÃtógépen kÃvüli világba, és újra a fizikai törvények által meghatározott anyagiság formavilágát, kifejezésmódját keresi. Önmagát a jövÅ‘ épÃtészeti formanyelvét kutató művészként határozza meg. Szoborszerű épÃtményének pedig különös aktualitást ad, hogy a rendezetlen struktúrákban kialakuló felületosztás2 kérdéskörét járja körül. A rendezetlen struktúrák és a felületosztások a digitális épÃtészeti kutatások egyik fókuszpontjában vannak, a téma analóg módszerekkel történÅ‘ megközelÃtése, hidegzuhanyként hat.
SzegÅ‘ György: (Non) architecture – Avagy Kapitány András (nem) épÃtészete
Az Óbudai Társaskör tárlatán Kapitány nem-festÅ‘ként jelentkezett. A 90-es években festÅ‘-, majd intermédia szakon végzett a KépzÅ‘n – az épÃtészet érdekli. Amikor azt a műfaji megjelölést használja: non-architecture, elhatárolódik az épÃtészettÅ‘l, talán, mert a szó számára nem elég pontosan fedi az Å‘ architektúra-fogalmát.
(Részletek SzegÅ‘ György Új Művészet 2008/1-es számában megjelent Ãrásából)