A Beethoven-kiállÃtás és az új monumentális törekvések
Marian Bisanz-Prakken
A Beethoven-kiállÃtás és az új monumentális törekvések, 1902–1905
![Gustav Klimt Beethoven-frÃze és Max Klinger Beethoven-szobra a Secession 14. kiállÃtásán, 1902](https://meonline.hu/wp-content/uploads/2011/05/klimt1.jpg)
Gustav Klimt Beethoven-frÃze és Max Klinger Beethoven-szobra a Secession 14. kiállÃtásán, 1902
A Szépművészeti Múzeumban januárig látható a Nuda Veritas. Gustav Klimt és a bécsi Secession kezdetei 1895–1905 cÃmű nagyszabású kiállÃtás, amely a bécsi Albertina és több nemzetközi gyűjtemény anyagából válogatva feltárja a bécsi szecesszió stÃlusművészetének kialakulását, elsÅ‘ periódusát és a korszak néhány kiemelkedÅ‘ művészeti eseményét. A tárlathoz megjelent albumból közöljük az alábbiakban Marian Bisanz-Prakken művészettörténész Ãrását az 1912-es Beethoven-kiállÃtás eddig kevésbé ismert körülményeirÅ‘l és hatásáról.