Marketing és építészet
Pilatus Kulm kilátóterasz
Szöveg: Götz Eszter
Fotó: Dominique M. Wehrli
Az építészet mint vállalati marketing-eszköz világszerte egyre komolyabb értéket képvisel. Ezt jelzi az is, hogy idén tavasszal az ETH Zürich kiállítása mutatta be a Svájcban harmadik ízben kiírt Marketing + építészet pályázat teljes fotó- és tervanyagát. A versenyen olyan újonnan átadott középületek indulhattak, amelyek minőségükkel, építészeti megformálásukkal egyfajta márkajelként erősítik a mögöttük álló cég, szervezet, intézmény hírét. A zsűriben részt vevő építészek, üzletemberek és marketing szakértők egyhangú döntése alapján a luzerni Graber & Steiger építésziroda terve alapján 2011-ben megépült Pilatus Kulm kilátó nyerte a fődíjat, amely pontosan fogalmazza meg az építészet szerepét a marketingben.
Építészet: Niklaus Graber & Christoph Steiger Architekten
Projektvezető: Philipp Käslin
Mérnöki tervezés: Dr. Schwartz Consulting AG
Megbízó: Pilatus Railways AG