• ремонты от компании StroySila
  • укладка тротуарной плитки
  • Liam Gillick. Executive Two Litre GXL

    MAK, Bécs 2009. október 20 – 2010. március 21.

    A MAK kortárs művészeti gyűjtemény „Fókuszban a művész” című sorozatának 7. kiállítása Liam Gillick brit művész alkotásait mutatja be. Gillick elmélet és gyakorlat határmezsgyéjén mozgó alkotásai a szobrászat, építészet, design, illetve művészeti írás területén egyaránt jelen vannak. Modulszerű objektjeinek megalkotásánál az anyagok és a megközelítési lehetőségek széles skáláját vonultatja fel. A kiállítás címe – amely a 70-es évek autóiparára utal – három nagyszabású munkát mutat be, ahol a belső és külső tér kölcsönhatása erősen meghatározó.

    Míg a kiállítás indító alkotása, a „Layered Impasse Screen” (1999) a MAK kortárs művészeti gyűjteményének része, addig a „Prototype MAK Production Pavilion” (2009) többrétegű installációja kifejezetten erre a kiállításra készült, és a helyszínen került összeállításra. Az installáció variálható modulrendszerében az építészeti tér szerepe elsődleges, hiszen a kiállítótér maga is a konstrukcióba integrált, azzal együtt él és változik. Az installáció különböző részeit összekapcsoló, gyakran ismétlődő elemek egy eszményi pavilon képét alkotják, amelynek legtekintélyesebb szakasza a lépcsőházat öleli körül. A harmadik kiállított mű, a „Contingent Wall Plates” (2009) a terem számos létező elemét alumínium lemezekkel helyettesíti, ez az anyaghasználat teszi különleges feszültségűvé a teret. Liam Gillick alkotásaival az esztétikai tárgyak olyan értelmezését adja, amely kiemeli azok lebegő pozícióját az alkalmazott és a tiszta vizuális funkció, azaz a design és a művészet között.

    Liam Gillick. Executive Two Litre GXL

    MAK, Vienna, 20. 10. 2009. – 21. 03. 2010.

    In the role of communicator, Liam Gillick examines existing processes and produces new structures. He considers the design and structural aspects of society and places them in a framework for discussion at the interface of analysis and fictional narration. In his modular objects, installations, and spatial interventions, the artist has used a wide range of materials and approaches. Gillick’s extensive writing activity as part of the artistic practice is reflected in textual collages, books, and writings. He is interested in the system of things, which is shown in diverse scenarios and parallel formations, as well as in key positions of economic and political developments.

    Curator Bärbel Vischer