A hiányzó láncszem
A budapesti Március 15. tér megújítása
Építész: Koszorú Lajos
Szöveg: Szabó Anna
Fotók: Bujnovszky Tamás
A gondozás, karbantartás teljes hiánya, az autósforgalom túlzott intenzitása, a parkolási célú területfoglalás aránytalan dominanciája vezetett oda, hogy az1968-ban romkertté átépített tér a pusztulás olyan fokára jusson, hogy a Budapest Szíve („Gyalogos Belváros”) Program keretében a Március 15. tér átépítése is a várospolitika középtávon megvalósítandónak ítélt fejlesztéseinek egyike legyen. A tér külső kapcsolatainak definiálása, összekötő szerepének biztosítása jól működő, frekventált térségek között mindenképpen maga után vonja a terület forgalomtechnikájának újragondolását, de esetünkben a római kori erődmaradvány bemutatásának módját is ennek rendelték alá a tervezők. Közlekedésszervezési tekintetben szétválik az északi gyalogos, rekreációs zóna és a déli térrészen a következő projektütemben megvalósításra kerülő jelentős mértékű közútfejlesztés és a forgalomcsökkentés előfeltételeként kialakítandó mélygarázs.
Tervezők: Koszorú Lajos – Város-Teampannon Kft., Borsós Ferenc – Közlekedés Kft., Herczeg Ágnes – Pagony Kft., Mlakár Vivien – Város-Teampannon Kft., Zöldi Péter – Város-Teampannon Kft., Skorka Lajos – Város-Teampannon Kft., Koszorú Bálint – Város-Teampannon Kft., Kruppa Gábor – KIMA Stúdió Kft., Kenese István – Kenese Kft., Szuromi Olivér – Közlekedés Kft., Kancz Albert – Közlekedés Kft., Haász Ferenc – ERCO Lighting, Gyabronka Péter – Város-Teampannon Kft., Bunyik Emese – Város-Teampannon Kft., Bíró Attila – KÉSZ Tervező Kft