• ремонты от компании StroySila
  • укладка тротуарной плитки
  • A felszínen bazaltkockák helyett hangulatos sétány

    A mélyben pedig korszerű műgyanta bevonatrendszer

    A Liget Budapest Projekt keretében került kialakításra az a Múzeum Mélygarázs, amelynek célja a közpark autóforgalmának csökkentése. A felszíni parkolók megszüntetésével és a mélygarázs feletti terület parkosításával további zöld felülettel bővült a Városliget. A 800 férőhelyes mélygarázs növényekkel fedett teteje meghosszabbítja a parkot a város irányába, míg a mélyben egy múzeumi élménnyel gazdagodhat a látogató.

     

    A három szint mélységű épület kivitelezése 2018 júniusában indult, és 2020 decemberében vehették használatba. Különlegessége, hogy a Liget és a művészetek összekapcsolódására reflektálva a belső terek a Nemzeti Galéria gyűjteményéből idézik 12 magyar mester egy-egy remekművét.
    A Mapei termékeit az ipari és műgyanta bevonatok kialakítása során 25.000 négyzetméteren alkalmazták mindhárom szinten, mely az épületszerkezet állagmegóvása mellett esztétikai élményt is ad a parkolót igénybe vevőknek.
    A Mapei Kft. értékesítőjén kívül számos szakember, alkalmazástechnikus és termékvonalfelelős segítette munkájával, szakmai konzultációkkal a kivitelezők munkáját.

    Nagy Sándor termékvonalfelelős elmondása alapján a kivitelezés menete a következő volt:
    A legalsó szintre egy merev epoxi rendszer került kialakításra. Alapozóként PRIMER SN epoxi alapozót használtak kvarchomok szórással a kivitelező szakemberek, ami az aljzat érdesítését és a jobb tapadást szolgálja. Az alapozást követően erre a hatalmas felületre vitték fel a MAPEFLOOR I 302SL színezett epoxi gyantát, melyet szintén kvarchomokkal szórtak meg. Erre a rétegre zárórétegként a MAPEFLOOR I302 SL színezett epoxi fedőgyanta került.
    Alapozóként itt is PRIMER SN epoxi alapozót használtak kvarchomok szórással a kivitelező szakemberek, erre a rétegre MAPEFLOOR PU 410 repedésáthidaló egy komponensű PU gyanta került. A réteget kvarchomokkal szórták meg, majd ismételten MAPEFLOOR PU 410 gyanta került felhordásra, melyet egy újabb réteg kvarchomok követett. A rugalmas rétegrendet a MAPEFLOOR FINISH PU 415 ME fedőgyanta zárta.
    Alapozóként, akárcsak a többi részen itt is PRIMER SN alapozó került felhasználásra. Kvarchomokszórást követően MAPEFLOOR PU 400 LV kétkomponensű, önterülő, semleges színű, nagymértékben rugalmas, töltött poliuretán kötőanyagot használtak, melyet ismételt homokszórást követően, zárórétegként MAPEFLOOR FINISH PU 415 ME fedőgyanta került.
    A felfestéseket egy jelfestő cég végezte el speciális festékkel.


    De miért éppen gyanta? Mik azok a tulajdonságok, amiért ezt az anyagot preferálta a beruházó, kivitelező?
    • Lehet páraáteresztő, de párazáró is, ami ebben az esetben a talajból érkező háttérnedvesség miatt fontos volt. Ide páraáteresztő rendszer kellett, mindamellett, hogy a gépjárművekről érkező eső, hólé és klíma kondenzvizet ne engedje át a szerkezetbe, korrodálva az épületszerkezetet és betonacélt.
    • Nagy vegyi ellenállás is szükséges volt, a felületre várhatóan érkező gépolajokkal, üzemanyaggal szemben.
    • Szén-dioxid záró képessége is fontos volt, hiszen a felületek karbonátosodása, a kipufogógázok jelenléte miatt tervezni kellett ezzel a veszéllyel is.
    • Merev vagy rugalmas, akár 0,3 mm repedés áthidalás jellemzi. Ez szintén nyomós érv volt, mivel az alaplemez repedésmentessége mellett, a födémek statikus és dinamikus mozgásából adódó repedések megjelenésével is számolni kellett.
    • Nagy kopásállósága szintén érték volt.
    • Nagy tapadószilárdság is fontos plusz pont volt a gyanta burkolatok mellett, mert a kerekek parkolóhasználati gumisúrlódása, illetve a kerekekre rakódó quarz homok jelentős terhelést jelentenek a felületeken.
    • Időjárásálló a várható szélsőséges hőhatásokkal szemben is.
    • Nagyon alacsony a károsagyag (VOC) kibocsátása. Ma már elvárás egy „zöld tudatos” beruházás esetén és ebben a szintetikus poliuretán és epoxi anyagok szinte verhetetlenek.
    • Könnyű karbantarthatóság
    • Csúszásmentesítés igény szerint, a járófelületek, közlekedőszintek, gyalogos felületek, ill. rámpák miatt eltérőek, a várható terhelés számításai mellett.
    • Széles színpaletta az esztétikus megjelenéshez. Ez már alapkövetelmény, hiszen a mozgáskorlátozott, elektromos töltésű autók elhelyezése és az üzemiterületek megkülönböztetése kötelező, valamint a felületek világosszürkére történő színezése a mesterséges fény mennyiségének költségeit hivatott csökkenteni.
    • Tűzvédelmi megfelelőség A2, Bfl-S1 akár menekülési útvonalakra is, ami a levegőbe tűz esetén kerülő füst mennyiségét csökkenti, valamint a tűz táplálásának minimalizálására is szolgál.
    • UV -stabilitás, ez elsősorban a rámpák esetén volt fontos, hiszen a parkolóház többi része a napfénytől zárt lesz.