Építészetteória és kézimunkázás
Annette Streyl: High and Low, NextArt Galéria, 2009. 10. 29. – 12. 01.
A kiállítás filozófiáját Gottfried Semper híres-neves Bekleidungstheorie levezetésétől indíthatja az építész látogató. Noha a művek egy része kemény anyag, faragott kő, mondhatni építészek és épületeik összenőtt karikatúráit látjuk. A Hamburgban élő Annette Streyl szobrász a kieli Muthesius Főiskolán, Jan Koblasa osztályában tanulta ki a kőfaragást, majd a hamburgi Képzőművészeti Egyetemen Franz Erhardt Walther tanítványa volt. Valaha a kőfaragó tudás egybeesett az építész mesterséggel. Amint elváltak egymástól, Semper megírta újra és újra aktuális alapművét (Der Stil in den technischen und tektonischen Künste oder praktische Ästhetik 1860-63). Míg Streyl műveinek másik része épületeket „ábrázol”- napjaink szociokulturális és ökológiai szemszögéből a ráció miértjével rákérdez a formákra, és kipellengérezi a talmit.
Szegő György